Шановні друзі! Вітаємо Вас на офіційному сайті нашого закладу освіти! Тут представлена діяльність адміністрації, педагогічного та учнівського колективів, важливі події, що відбуваються в ліцеї. Сподіваємося, що кожен знайде цікаву і корисну інформацію.

суботу, 12 грудня 2020 р.

Створюємо освітнє середовище, вільне від насильства

Щороку в Парищенській ЗОШ І-ІІІ ступенів з 25 листопада по 10 грудня психологічна служба школи організовує акцію «16 днів проти насильства».

І цьогоріч, напередодні акції відбулось засідання методоб’єднання класних керівників, у ході якого психолог школи Любов Костик розкрила питання  «Що таке безпечне освітнє середовище, його складові та принципи». 

Відкриття акції «16 днів проти насилля» розпочалось виставкою малюнків на тематику «Добрі справи своїми руками», «Добрі та погані вчинки очима дітей» (учні 1-4 класів).

Інформаційний куток «Добро починається  з тебе…»  дав змогу почерпнути багато цікавої інформації про події акції, зацікавив світлинами, сповненими добра та позитиву.

Активними учасниками акції «Синя стрічка» стали учні 1-4, 6 та 9 класів. Синій колір символізує протест проти побиття, образ, синців на тілі дитини. Різноманітні композиції, флешмоби в межах класних родин діти відтворили в світлинах. Досить нестандартно виразили свій протест наші наймолодші школярики – першокласники. Синій колір їхнього одягу- це ніби нагадування всім, що вони у школі наймолодші й потребують найбільшої уваги.

Кожного року доповнюють свій проєкт «Долоньки доброти» новими світлинами і наші третьокласники. Адже саме їхні долоньки (ще з першого класу) закликають усіх школярів робити добрі справи, підставляти плече та подавати руку допомоги.

Учні 8-11 класів, як експерти з досвідом, взяли участь в діагностичному опитуванні з проблем насильства та цькування   (булінгу) в молодіжному середовищі. Учні 4, 5, 8 та 10 класів отримали список компліментів від своїх однокласників, виконуючи завдання «Який позитив я бачу у своїх однокласниках».

Досить повчальною для пятикласників стала «Казка про скріпку», в ході якої діти усвідомили неприпустимість проявів цькування в дитячому середовищі, ціну насмішок та образ.

Учні 10 класу переглянули фільм «Життя на продаж», взяли участь в опитуванні щодо поінформованості з питань торгівлі людьми, стали учасниками тренінгу «Як не потрапити в тенета торгівця людьми, безпечна поведінка».

Організації занять та тренінгів з дітьми сприяв  методичний посібник «Протидія булінгу в закладі освіти. Системний підхід» (Громадська організація «Ла Страда-Україна» Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ). Школярі разом зі шкільним психологом обговорювали правила безпечної поведінки, правила безпеки в Інтернеті; з’ясовували, що таке конфлікти, насилля, булінг та як протидіяти їм в учнівському середовищі; здобували навички конструктивної взаємодії; вчилися, як будувати стосунки з однолітками.

Досить активно проявили себе учні 5 класу у діловій грі «Мої права та обовязки». Діти презентували створені колажі; розіграли сюжетно-рольові ситуації «Нитки» та «Один день із життя дівчинки»; ознайомились з основними документами, які захищають права дитини; пригадали також свої обовязки та склали правила, яких необхідно дотримуватись у школі.

Активно співпрацювали з психологом школи класні керівники освітнього закладу. Пізнавальними та цікавими для школярів стали інформаційні години спілкування на такі теми:

«Правила безпечної поведінки особистості» - 1-4 кл.

«Моя поведінка в конфлікті» (небезпечній ситуації) -5-6 кл.

«Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» - 7-8 кл.

«Соціально-емоційна грамотність та толерантність» - 9-10 кл.

«Уникнення потенційних ризиків і небезпек, подолання труднощів у власному житті» - 11 кл.   

Методи дистанційного навчання дали змогу налагодити перегляд запропонованих психологом тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки, вирішення конфліктів та управління власними емоціями  у зручний для дітей час.

Усі проведені заходи спрямовані на створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації. Ми прикладаємо усіх зусиль, щоб наш освітній заклад був для наших дітей не тільки місцем для навчання, а, насамперед, простором для їхнього повноцінного розвитку, осередком успішних, креативних і щасливих людей. Адже такий омріяний заклад освіти можливий тільки в атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного клімату, що підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до її особливостей.

 Любов Костик, практичний психолог

 







 








 


Немає коментарів:

Дописати коментар